Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΕΞΩ

                         
«Μετά Βαΐων και κλάδων» ολοκληρώθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου η πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά στην Cosco Group από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Τη γιορτινή ατμόσφαιρα της μεταβίβασης επακολούθησε εορταστική φιέστα στο Ζάππειο Μέγαρο, η οποία σε συνδυασμό με την παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα στο στάδιο των υπογραφών αποδεικνύει πως η δεύτερη φορά αριστερά είναι αποφασισμένη να εγκαταλείψει την προεκλογική δέσμευση για διαφύλαξη του δημοσίου ελέγχου στην κρατική περιουσία.
Η σθεναρή αντίσταση της τότε αντιπολίτευσης ξεκίνησε για πρώτη φορά το 2008 όταν ο Κώστας Καραμανλής, με την ιδιότητα του πρωθυπουργού και εκμεταλλευόμενος το νόμο 2688/1999 της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, που ουσιαστικά άνοιγε το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, παραχώρησε το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων από τον ΟΛΠ στην Cosco Pacific. Σε κοινή τους δήλωση οι βουλευτές Α΄ και Β΄ Πειραιά Θεόδωρος Δρίτσας και Παναγιώτης Λαφαζάνης δήλωσαν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει σταθερός στη θέση του ότι η σύμβαση παραχώρησης στερείται νομιμότητας ενώ πρόσθεσαν ότι η παράταξη θα είναι στο πλευρό των εργαζομένων στα λιμάνια. Παράλληλα μία ημέρα πριν την υπογραφή της σύμβασης με ανακοίνωσή του το γραφείο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε: «Εκφράζοντας την κατηγορηματική και πλήρη αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στην πώληση του λιμανιού του Πειραιά στην κινεζική COSCO, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Αλ. Αλαβάνος δεν θα παραστεί στο δείπνο που διοργανώνει ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας προς τιμήν του Προέδρου της Κίνας.»
Μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην ηγεσία τον Οκτώβριο του 2009 ο ΣΥΡΙΖΑ συνεπής τότε στις προγραμματικές του δηλώσεις και μέσω της αντιπροσωπείας του, που επισκέφθηκε το λιμάνι αμέσως μετά τις εκλογές ζήτησε από τη νέα κυβέρνηση να καταγγείλει και να ακυρώσει την αντισυνταγματική και αποικιοκρατική σύμβαση με την COSCO, για ένα ανασυγκροτημένο, δημόσιο λιμάνι του Πειραιά, που θα λειτουργεί με διαφάνεια, αξιοκρατία και με ασφαλείς εργασιακές σχέσεις, χωρίς διακρίσεις παλαιότερων και νεότερων και με αποκλειστικά αναπτυξιακά, κοινωνικά και οικολογικά κριτήρια.
Το έργο συνεχίστηκε με το ίδιο μοτίβο την τετραετία 2010 – 2014 με αποκορύφωμα το Φεβρουάριο του τελευταίου από τα προαναφερόμενα έτους. Η κατάθεση προς έγκριση στη Βουλή της πρόσκλησης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ συνοδεύτηκε από την 24ωρη απεργία της ομοσπονδίας υπαλλήλων λιμανιών Ελλάδος και τη συνακόλουθη συγκέντρωση στην πλατεία Κλαύθμωνος και την πορεία προς τη Βουλή στις 26 Φεβρουαρίου 2014. Στη διαδήλωση συμμετείχε και ο Θεόδωρος Δρίτσα, νυν υπουργός Ναυτιλίας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει απώλεια θέσεων απασχόλησης και χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας, αποκλεισμός μεγάλου αριθμού μικρομεσαίων επιχειρήσεων της πόλης, καταδυνάστευση της πόλης ενώ πρόσθεσε το λιμάνι ανήκει στους πολίτες, το λιμάνι είναι περιουσία του ελληνικού λαού.
Μετά από όλα αυτά φτάσαμε στην υπογραφή της σύμβασης την προηγούμενη Παρασκευή με τον Αλέξη Τσίπρα να χαρακτηρίζει την συμφωνία με την Cosco ως αφετηρία για την προσέλκυση κι’ άλλων επενδύσεων και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη να χαρακτηρίζει την ημέρα της υπογραφής ως «σημαντική». Άλλο ένα όχι έγινε «τροποποιημένο» ναι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου