Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Συγκατοίκηση με γονεις

Ένας στους δύο Έλληνες άνω των 30 συνεχίζουν να μένουν με τους γονείς τους σύμφωνα με τελευταία μελέτη από την οποία προκύπτει ότι άντρες και γυναίκες μετά τα 27 δεν εγκαταλείπουν το πατρικό τους.                                                                                  

  Η μελέτη αυτή διεξήχθη σε ολόκληρη την Ευρώπη με την Σλοβακία να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 58% και στην Τρίτη θέση η Ελλάδα με 50%. Ο κυριότερος λόγος που οι νέοι συνεχίζουν να μένουν κάτω από την ίδια εστία με τους γονείς τους είναι η ανεργία. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat η ανεργία στην Ευρώπη αγγίζει το 11% και τα μεγαλύτερα ποσοστά έχουν καταγραφεί στην Ελλάδα τα τελευταία δύο χρόνια. Άλλος ένας λόγος φαίνεται να είναι η έλλειψη ανεξαρτησίας στους νέους ανθρώπους καθώς το να αντιμετωπίσουν μόνοι τους την ζωή, χωρίς την βοήθεια των γονιών τους δεν είναι προτεραιότητα τους.                                                                                  
  Η Άννα Παππά, 28 χρονών, εργαζόμενη δηλώνει χαρακτηριστικά « Ζω ακόμα με τους γονείς μου γιατί  δεν έχω ακόμη σταθερή δουλειά με καλό μισθό. Εάν πάω να μείνω μόνη μου τώρα ξέρω ότι δεν θα μπορώ να ανταπεξέλθω στους λογαριασμούς και τα ενοίκια. Οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι. Δεν συμφέρει κανέναν οικονομικά πλέον να πάει να ζήσει μόνος του και σίγουρα δεν είναι ότι μας αρέσει αυτή η κατάσταση. Οπότε προτιμώ να μην φύγω ακόμα από το σπίτι μου μέχρι να βρω  κάτι σταθερό.»
  Ο Θέμης Σαχινίδης, 30 χρονών, άνεργος δηλώνει « Ειδικά σε αυτήν την φάση της ζωής μου δεν σκέφτομαι καν την περίπτωση να πάω να μείνω μόνος μου. Έχασα την δουλειά μου πριν από μερικούς μήνες και όλον αυτόν τον καιρό δεν έχω βρεί κάτι. Δεν σκέφτομαι να φύγω από το σπίτι μου μέχρι να έρθει η στιγμή να παντρευτώ.                        
   Μέσα στα επόμενα 3 χρόνια πανευρωπαικές μελέτες δείχνουν πως τα ποσοστά της ανεργίας θα ανέβουν κι άλλο.

της Άντζελας Παζαι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου